FoldersOns TeamVestigingenDe PraktijkLinksContactKlantportaal
Fysiopraktijk Berghuizen - Oldenzaal

Video - Beweegprogrammas

Fysiotherapie is een paramedische discipline die zich bezighoudt met de behandeling van klachten aan het steun- en bewegingsapparaat van de mens.
Oefentherapie is daarom een belangrijk onderdeel van deze overbekende therapie. Bij een groot aantal aandoeningen is het belangrijk om spierkracht, lenigheid, co├Ârdinatie, weerbaarheid en uithoudingsvermogen te trainen. Dit geldt natuurlijk voor behandelingen na fracturen, operaties en ziektes. Ook bij longaandoeningen (bijvoorbeeld COPD, astma) en neurologische aandoeningen (bijvoorbeeld een hersenbloeding) is het van belang om door medisch geschoolde vakmensen te worden geoefend. De maatschap heeft 2 moderne oefenzalen met professionele fitnessapparatuur en trainingsmiddelen. Naast oefentherapie geeft de fysiotherapeut ook nog andere behandelvormen b.v. TENS (een stroomvorm om pijn te bestrijden) en ultra geluidsgolven om de lokale stofwisseling te verbeteren en pijn te bestrijden. Maar ook de aloude massage is nog een belangrijk onderdeel voor de fysiotherapeut.

Oefentherapie wordt toegepast om na bepaalde operaties, fracturen of zware verstuikingen spierkracht, bewegelijkheid en co├Ârdinatie te herstellen. Maar ook bij allerlei aandoeningen die het bewegingsapparaat ontregelen wordt oefentherapie toegepast. Ook voor conditieverbetering bij long- en hartaandoening en diabetes is oefenen een nuttige zaak.